Reklamačné podmienky
Reklamačný poriadok / reklamačný formulár: stiahnite TU! /
I. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie
pojmov
1) Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa zákona č. 40/1964 Zb.
Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“)
a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „tovar“), u ktorého sú
v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zodpovednosti za chyby
(ďalej len „reklamácie“).
2) „Predávajúci“ je obchodná spoločnosť STJ s.r.o., so sídlom
Levočská 125, 080 01 Prešov, IČO: 51 931 141, zapísaná v obchodnom
registri vedenom na Okresnom súde Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo:
36944/P.
3) „Kupujúci“ je:
- Spotrebiteľ (osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú spotrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti) a
- Fyzická a/alebo právnická osoba – podnikateľ, ktorý s predávajúcim uzavrel zmluvu o kúpe tovaru.
- Fyzické a právnické osoby – Podnikatelia berú na vedomie, že podmienky (najmä záručná doba) môžu byť odlišné od podmienok záruky pre spotrebiteľov a vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom sú upravené Obchodným zákonníkom.
II. Záručné podmienky
1) Ak tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je tovar kupujúcemu predaný
v poškodenom transportnom obale, je kupujúci oprávnený tovar neprevziať.
V takom prípade zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho
plnenia predávajúceho alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia
kupujúceho.
2) V prípade, že sa po prevzatí Tovaru kupujúcim vyskytnú v záručnej
dobe chyby tovaru, môže kupujúci uplatniť svoju oprávnenú reklamáciu.
3) Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami zákon, trvá
24 mesiacov, s výnimkami stanovenými zákonom Záručná doba začína
plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
4) V prípade, že je reklamovaný tovar doručovaný zmluvným dopravcom –
poštou alebo kuriérom, (viď kontakt) zodpovedná osoba tento tovar prevezme,
skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal),
rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od
zmluvného dopravcu – kuriéra alebo poštového
doručovateľa. Tovar nám prosím, neposielajte
dobierkou. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá;
odporúčame tovar poslať doporučenou zásielkou a poistiť.
5) Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch
stanovených zákonom. Odstúpenie je voči predávajúcemu účinné od
okamihu, keď je mu doručené písomné prehlásenie kupujúceho o odstúpení
od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy, sa zmluva od počiatku ruší
a zmluvné strany sú povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe
poskytli.
III. Vybavenie reklamácie
1) Reklamácia sa uplatňuje osobne v predajni (na výdajnom mieste), prípadne
poštou na adrese spoločnosti (viď kontakt).
2) Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u predávajúceho.
3) Pre uznanie reklamácie je nutné zaslať aj kópiu daňového dokladu, na
základe ktorého bol tovar nadobudnutý.
4) Pre uplatnenie reklamácie tovaru je kupujúci povinný spolu s poškodeným
tovarom zaslať predávajúcemu aj podpísanú žiadosť o reklamáciu,
v ktorej uvedie popis vady.
5) Predajca v deň prijatia reklamácie vystaví kupujúcemu doklad o prijatí
reklamácie tovaru, v ktorom presne označí vady tovaru v súlade
s ustanovením §-u 18 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Po vybavení
reklamácie predajca i informuje kupujúceho formou dohodnutou
s kupujúcim.
6) Reklamácie vrátane poruchy musia byť vybavené bez zbytočného odkladu,
v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
7) V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo
servisnému stredisku, koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného
obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu
krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.
8) Zodpovedná osoba predávajúceho v plnej miere zodpovedá za sledovanie
plynutia lehoty na reklamáciu v súlade s príslušným ustanovením zákona
č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka
a bezodkladné kontaktovanie zákazníka o vybavení reklamácie v zákonom
určenej lehote formou, e-mailu, sms, telefonicky, resp.
doporučeného listu.
IV. Záverečné ustanovenia V prípade akejkoľvek reklamácie informuje kupujúci predávajúceho o uplatnení reklamácie a dohodne sa s ním na najvhodnejšej forme reklamačného postupu.
Tento reklamačný poriadok je platný od 01.01.2019. Vyhradzujeme si právo
zmeniť reklamačné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia.
VŠETKO O NÁKUPE > Obchodné podmienky a reklamácie >
Ochrana osobných údajov